Ostoskorisi

Ostoskori on tyhjä.

Viisi tehovinkkiä arjenhallintaan

Tuntuuko arki kaaokselta? Näillä viidellä tehovinkillä voit tehostaa toimintojasi, vähentää stressiä ja parantaa elämänlaatuasi.

1. Suunnittele päiväsi

Käy edellisenä iltana läpi seuraavan päivän tehtävät. Priorisoi ne ja aseta realistiset tavoitteet. Karsi seuraaville päiville sellaiset asiat, joita et realistisesti ehdi tehdä saman päivän aikana. Muista jättää kalenteriin tilaa myös luovuudelle ja levolle. Kalenteria käyttämällä hahmotat helpommin kokonaisuuden ja pidät kaikki langat käsissäsi.

2. Ota käyttöön rutiineja

Yhdenkin päivittäisen rutiinin luominen voi parantaa tehokkuuttasi merkittävästi. Varaa aikaa työhön, harjoitteluun, ruokailuun, rentoutumiseen ja nukkumiseen. Mitä jos esimerkiksi päättäisit lukea sähköpostit vain tiettyinä aikoina päivästä, jolloin niiden läpikäyminen ja vastaaminen muuttuu aiempaa tehokkaammaksi. Säännölliset rutiinit takaavat tasapainoisemman elämän.

3. Siivoa säännöllisesti

Sotkuinen tila voi johtaa sekavaan mieleen. Järjestä kotisi/työtilasi säännöllisesti. Tämä helpottaa asioiden löytämistä, vähentää stressiä ja parantaa keskittymistä. Ja hei, muista siivota myös tietokoneesi/älylaitteesi!

4. Hyödynnä tekniikkaa

Hyödynnä tekniikkaa tuottavuuden parantamiseksi. Käytä kalenteria tehtävien hallintaan ja muistutuksiin. Hanki robotti-imuri imuroimaan puolestasi tai ajasta tiskikone pyörimään siten, että puhtaat astiat ovat valmiina ruokailuun.

5. Opi sanomaan ”ei”

Liiallinen sitoutuminen voi johtaa stressiin ja uupumukseen. On tärkeää tietää omat rajat ja oppia sanomaan ”ei” tehtäville, jotka eivät ole linjassa tavoitteidesi tai aikataulusi kanssa. Tämä auttaa sinua keskittymään siihen, mikä on itsellesi todella tärkeää.

Apuja arjenhallintaan:

Share
Viimeisimmät
Arkisto

Kaupan uutuudet

Pssst... Joko kuulut Lulafin sisäpiiriin?

Liittymällä sähköpostilistalle saat ensimmäisenä tiedon kaikesta kivasta! Emme siis spämmää sinua, vaan ilahdutamme arkeasi. :) Liittymällä hyväksyt Lulafin tietosuojaselosteen.

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.